Společnost Obchodní tiskárny, a.s., v listopadu 2012 ukončila projekt zaměřený na vzdělávání zaměstnanců.
Název projektu: Komplexním vzděláváním zaměstnanců společnosti Obchodní tiskárny, akciová společnost ke zmírnění následků krize
(CZ.1.04/1.1.02/35.01582)
Projekt je realizován v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.
Zahájení projektu: 1. prosince 2010
Ukončení projektu: 30. listopadu 2012
Výše dotace: 10 036 300,00 Kč
Záměrem vzdělávacího projektu bylo proškolit klíčové pracovníky, vedení společnosti, útvar logistiky a expedice, střední výrobní management (mistři), obchodní útvar (obchodníci, account manažeři) v důležitých rozvojových dovednostech.
Klíčové vzdělávací aktivity:
- Zaškolení klíčových uživatelů systému MOVEX
- Školení obchodních a prodejních dovedností
- Právní a ekonomická školení
- Manažerská školení – vedení, motivace a komunikace
- Odborná školení – tiskařství
- Jazyková školení – angličtina a němčina
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
PRŮBĚH PROJEKTU
V průběhu 1. pololetí 2011 proběhla výběrová řízení na klíčové aktivity a byli vybráni dodavatelé vzdělávacích kurzů:
- Školení obchodních a prodejních dovedností – společnost VM Marketing
- Manažerská školení – vedení, motivace a komunikace – společnost Gustav Käser Training International
- Odborná školení – tiskařství – společnost Print Media Academy
- Jazyková školení – angličtina a němčina – společnost HANNAH Group
- Zaškolení klíčových uživatelů systému MOVEX – společnost OR-NEXT
- Právní a ekonomická školení – společnost EVERESTA + otevřené kurzy
V březnu 2011 bylo zahájeno Zaškolení klíčových uživatelů systému MOVEX. Školení bylo ukončeno v říjnu 2012.
Zaměstnanci byli proškoleni v těchto oblastech:
- Modul Financial Controlling & Modul Financial Accounting
- Modul Product Data Management, Maintenance Management
- Moduly Sales Management a Business Process Management dní
- Modul Supply Chain Execution, Planning a Procurement
V květnu 2011 začala pod záštitou OP LZZ probíhat výuka cizích jazyků – angličtiny a němčiny. Výuku cizích jazyků navštěvuje v současné době 46 zaměstnanců. Výuka bude probíhat do října 2012.
Začátkem července 2011 začalo Školení obchodních a prodejních dovedností. Úvodním blokem bylo Assessment a Development Centrum (AC/DC), které proběhlo v červenci a srpnu 2011.
Od září 2011 do července 2012 probíhaly v rámci této klíčové aktivity tyto školicí bloky:
- Efektivní marketing
- Identifikace potřeb zákazníka
- Obchodní dovednosti, prezentace
- Podpora prodeje, péče o zákazníky
- Prodejní a marketingové strategie
- Řízení prodeje
- Vyjednávání, argumentace, zvládání problémových jednání
V srpnu 2011 začala probíhat Odborná školení – tiskařství. Zaměstnanci byli do října 2012 proškoleni z těchto bloků:
- Úpravy materiálu
- PrePress – příprava výroby
- PrePress – úprava grafiky
- Zušlechťování tiskovin
- Dokončující zpracování
- Inovace v tiskařství
Od září 2011 probíhala Manažerská školení – vedení, motivace, komunikace. Klíčová aktivita byla ukončena v říjnu 2012 a zaměstnanci byli proškoleni z těchto témat:
- Vedení lidí, motivace a delegování
- Řešení konfliktů
- Akademie mistrů
- Plánování a organizace, řízení výkonu
- Komunikace v týmu
V průběhu roku 2011 (březen, duben a listopad) a roku 2012 (únor, březen, duben) proběhla Právní a ekonomická školení z těchto oblastí:
- Novinky v účetnictví a daních
- Uplatňování DPH po novele zákona od 1. 4. 2011
- Audity u dodavatelů
- Mimořádné školení BOZP
- Zákoník práce a další pracovněprávní předpisy
- Obchodní a finanční právo
- Základy podnikové ekonomiky
V průběhu vzdělávacího projektu byli též proškoleni interní lektoři pro oblasti IT a tiskařství, kteří zároveň připravili didaktické materiály, včetně testovacích otázek a vzdělávacích matic a realizovali průběžná školení pro zaměstnance společnosti.
Tímto dochází k velmi významnému rozšíření vzdělávacího systému pro zaměstnance společnosti Obchodní tiskárny, a.s. Se školeními, realizovanými interními lektory, počítá společnost v pravidelných intervalech i do budoucna.
V rámci vzdělávacího projektu bylo proškoleno celkem 263 zaměstnanců, z toho 155 mužů a 108 žen.
Dále bylo vytvořeno 10 inovativních produktů:
- interní kurz Modul Financial Controlling a Financial Accounting s testovými otázkami
- interní kurz Product Data Management, Maintenance Management s testovými otázkami
- interní kurz Supply Chain Execution, Planning a Procurement s testovými otázkami
- interní kurz Sales Management a Business Process Management s testovými otázkami
- interní kurz Úpravy materiálu s testovými otázkami
- interní kurz Zušlechťování tiskovin s testovými otázkami
- interní kurz Dokončující zpracování s testovými otázkami
- interní kurz PrePress – příprava výroby s testovými otázkami
- interní kurz PrePress – úprava grafiky s testovými otázkami
- interní kurz Inovace v tiskařství s testovými otázkami
V návaznosti na vytvoření komplexního vzdělávacího systému byly vytvořeny tréninkové matice vzdělávacích potřeb a byl vytvořen systém hodnocení a odměňování, který je provázán se vzděláváním zaměstnanců.
Veškerá plánovaná školení byla ukončena nejpozději v říjnu 2012. Během listopadu 2012 započaly práce na závěrečné monitorovací zprávě a přípravy na audit, kterým se projekt uzavře.