Upravit stránku

V létě probíhalo hodnocení obalů přihlášených do soutěže OBAL ROKU 2013. Obchodní tiskárny získaly ocenění za exponát "Samolepicí etiketa pro farmaceutický průmysl.

Exponát: Samolepící etiketa Kerr 
Přihlašovatel: Obchodní tiskárny, a.s.
Kategorie: 41 - Farmaceutické produkty

Samolepicí etiketa typu „sandwich“, která vychází vstříc požadavku farmaceutického průmyslu s důrazem na kvalitu tisku stříbrné a bílé barvy tak, aby při aplikaci na černý povrch produktu tyto barvy vynikaly a byl na nich čitelný černý dotisk.  Tisk na bílou nebo stříbrnou folii probíhá na digitálním stroji HP Indigo. Následuje laminace samolepicí transparentní folii, která zajišťuje ochranu tištěné informace a samolepící transparentní část současně překrývá a ochrání variabilní data dotiskovaná u zákazníka. Technologie: digitální tisk 5 barev, laminace samolepicím materiálem, PP/PE.

Do soutěže se letos přihlásilo 67 obalových prostředků, ocenění OBAL ROKU 2013 získalo 26 z nich. Předávání ocenění proběhne v rámci Obalového galavečera, který se bude konat 27.listopadu 2013 v hotelu Aquapalace Hotel Prague v Čestlicích.

OBAL ROKU  je česká národní soutěž, která je určená pro české i zahraniční firmy, podílející se na zají-mavém obalovém řešení. Cílem soutěže je vyzdvihnout a propagovat nejlepší myšlenky, inovace a technologie v oblasti balení, které se na českém i zahraničním trhu objevují. Současně je dána mož-nost veřejně ocenit práci obalových konstruktérů a designérů při slavnostním předání ocenění.

Obdobně jako v celosvětové soutěži WorldStar for Packaging jsou přihlášená obalová řešení členěna dle oblasti použití do 8 kategorií: Potraviny; Nápoje; Kosmetika; Farmaceutické produkty; Čistící a prací prostředky; Elektronika a spotřebiče; Automotive; Ostatní.

Uzávěrka přihlášek do soutěže letošního, 19. ročníku byla 28. května 2013. Porota v čele s předsed-kyní Ing. Janou Lukešovou se sešla k hodnocení přihlášených obalů 18. června 2013. Přihlášené ex-ponáty členové poroty posuzovali dle následujících kritérií:

  • novinka, inovace, originalita;
  • ochrana výrobku;
  • prezentace k prodeji a marketing;
  • snadnost otevírání, případně opětovného uzavírání;
  • úspory nákladů;
  • logistika prázdných i naplněných obalů;
  • legislativa;
  • dopad na životní prostředí.
Nahoru